Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΖΑΤΖΙΚΙ

Το επονομαζόμενο παιδικό τζατζίκι δεν λείπει από τα επίσημα τραπεζώματα, που κάνουμε σε φίλους και συγγενείς και έχει προσαρμοστεί στις ιδαιτερότητες της Ευαγγελίας , που αντιπαθεί το αγγούρι και το σκόρδο.

Δεν είναι παρά μια σος γιαουρτιού τόσο εύκολη και γρήγορη που μπορεί να συνοδεύει κάθε πιάτο κρεατικών ή ψαρικών.

Εννοείται ότι τα κορίτσια γνωρίζουν και το ετοιμάζουν μόνα τους εδώ και χρόνια. 
Και είναι πολύ δημοφιλές και στους κύκλους των μαμάδων, που το έχουν δοκιμάσει!




Τι χρειαζόμαστε;

1 κεσεδάκι γιαούρτι (200γρ.)
Λίγο αλάτι
Ξύδι μπαλσάμικο
Ελαιόλαδο
1 κουταλάκι γλυκού μουστάρδα ( προαιρετικά )

Εκτέλεση

Ανακατεύουμε όλα τα υλικά μαζί σ' ένα μπολ και βάζουμε στο ξυγείο.
Σε μια ώρα η σος γιαουρτιού είναι έτοιμη. Συνοδεύει άριστα μπριζόλες, κεμπάμπ, κοτόπουλο ψητό αλλά και ψάρι ψητό.

Καλή όρεξη 

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

ΔΙΑΒΑΣΜΑ : ΜΥΣΤΙΚΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Μαθαίνοντας το παιδί μας πώς να μαθαίνει ...



Μια σημαντική δουλειά ,που αναλαμβάνει ο Έλληνας γονιός όσο το παιδί του είναι στο δημοτικό σχολείο , είναι να το διδάξει τρόπους και μεθόδους διαβάσματος και τρικ μάθησης.

Με την Ευαγγελία από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στις τεχνικές διαβάσματος ανάλογα με το κάθε μάθημα ώστε να αυτονομηθεί και να είναι σε θέση να διαβάζει μόνη της. Και τώρα που έχει φτάσει στο Γυμνάσιο ξέρει τι να κάνει για να βρίσκει λύσεις σε κάθε μάθημα.  ( συνήθως ρωτάει εμένα χα,χα,χα πλάκα κάνω )

Μαθηματικά : υπάρχει μόνο μια τεχνική : μολύβι & χαρτί. Όσο περισσότερες ασκήσεις λύσεις τόσο καλύτερος γίνεσαι.

Ιστορία , θρησκευτικά & θεωρητικά μαθήματα : Είναι σημαντικό για τη βελτίωση του λεξιλογίου των μαθητών να χρησιμοποιούνται οι διατυπώσεις του βιβλίου. Όταν το παιδί το λέει με δικά του λόγια τότε επαναλαμβάνει αιωνίως το ίδιο λεξιλόγιο.  Ένα χρήσιμο τρικ για να μάθει το παιδί να αφηγείται είναι να υπογραμμίζει ή να κυκλώνει τα ρήματα των προτάσεων. Όταν θυμάσαι τα ρήματα τότε θυμάσαι ολόκληρη την πρόταση.

Γεωγραφία και μαθήματα με λεπτομέριες χωρίς λογική συνάρτηση μεταξύ τους : Η μόνη λύση είναι το παιδί να ομαδοποιεί τα στοιχεία και και τα μαθαίνει 3 - 3 και ύστερα να τα λέει όλα μαζί. Μια άλλη λύση είναι να τα γράφει.


Ορθογραφία και έκθεση : εδώ βοηθάει πολύ το διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων, περιοδικών, κόμικ κ.λ.π.

Γλώσσα :  Κι εδώ ισχύει ο κανόνας των ασκήσεων και της επανάληψης .
Στο διαδίκτυο υπάρχουν πάρα πολλά site με ασκήσεις και επαναληπτικά κριτήρια, τα οποία μπορεί να τυπώσει και να συμπληρώσει το παιδί για μεγαλύτερη εμπέδωση.  Εμείς στο σπίτι επισκεπτόμαστε συνήθως το
e-selides.gr  και το arnos.gr.
Το τελευταίο site έχει βιντεομαθήματα και λύσεις των ασκήσεων των βιβλίων για όλες τις τάξεις, όλες τις βαθμίδες και όλα τα μαθήματα.
Απλά επιλέγεις την τάξη και το μάθημα που σε ενδιαφέρει και παρακολουθείς το βιντεομάθημα αναλυτικά και με πολλές λεπτομέρειες. Επίσης παρακολουθείς και τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και ασκήσεων που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο.

Οι σύγχρονοι μαθητές είναι πολύ τυχεροί που έχουν στη διάθεσή τους ένα τόσο χρήσιμο εργαλείο όπως το διαδίκτυο. Χρειάζεται όμως προσοχή στη χρήση του.

Και να μην ξεχνάμε ότι :


  • κάθε παιδί είναι διαφορετικό, έχει αδύνατα και δυνατά σημεία, ο εγκέφαλος του καθενός ωριμάζει με το δικό του ρυθμό και δεν είναι δυνατό να απαιτούμε από τα παιδιά να είναι σε όλα άριστα. 


  • σε συνεργασία πάντα με το σχολείο και τους δασκάλους οι γονείς οφείλουν να επισημαίνουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους ( και να μην τις κρύβουν ) και να απευθυνθούν σε αρμόδια κέντρα για τη διάγνωση ή όχι τυχόν μαθησιακών δυσκολιών. Η διάγνωση ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες βοηθάει αφάνταστα και το παιδί και τον εκπαιδευτικό να το προσεγγίζει και να το αξιολογεί με βάσει τις ιδαιτερότητές του.



Πράγματι και το διάβασμα έχει τις τεχνικές του !!!

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

Καφέ γούστο, μπλε γούστο κ.λ.π.



Αποτέλεσμα εικόνας για colors


- Μαμά, το ντύσιμο της Ευαγγελίας δεν είναι καθόλου εμφανίσιμο !

- Παιδί μου , ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του γούστο στο ντύσιμο,  στο φαγητό,  στη διασκέδαση, το οποίο  δεν είναι αναγκαστικό να αρέσει και στους άλλους.  Καθένας είναι ξεχωριστός και διαφορετικός.  

- Ας πούμε,  εσύ μαμά έχεις το καφέ γούστο, η Μαρία έχει το μπλε γούστο, εγώ έχω το μωβ γούστο και πάει λέγοντας. ..

( πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση Αντωνία )


Κάπως έτσι ερμηνεύουν τα παιδιά τη διαφορετικότητα !!!



Ο κόσμος μας είναι ενδιαφέρον γιατί υπάρχει διαφορετικότητα και πολυχρωμία. 

Αλλιώς θα ήταν όλα βαρετά και μονόχρωμα.